پاسخ رییس‌جمهوری به پرسش‌های نمایندگان صریح و شفاف بود
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، 'محمدرضا میرتاج‌الدینی' شامگاه چهارشنبه در پایان جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره حضور رییس‌جمهوری در مجلس برای پاسخگویی به پرسش های نمایندگان مجلس افزود: سووال از رییس جمهوری كه برای نخستین بار طی هشت دوره مجلس مطرح ‌شد، یك مرحله از مراحل تمرین دموكراسی در كشور بود.

وی با بیان اینكه قرار بود جلسه به شكل صمیمی برگزار شود، خاطرنشان كرد، در غیر این صورت ممكن بود آثار و تبعاتی در نتیجه گفت‌وگوی چالشی و بحث‌های سیاسی ایجاد شود اما رییس مجلس با مدیریت خوب خود، فضا را كنترل كرد.

معاون پارلمانی رییس جمهوری با یادآوری اینكه تلاش ما بر مطرح شدن این سووال در كمیسیون‌های تخصصی و حضور نیافتن رییس‌جمهوری در مجلس بود، تصریح كرد:ممكن بود حضور رییس جمهوری در صحن مجلس برخی تبعات و حواشی به دنبال داشته باشد اما وقتی با وجود انصراف برخی نمایندگان با اصرار هیات‌رییسه مواجه شدیم، اقای احمدی نژاد پذیرفت كه در مجلس حاضر شود و به پرسشها پاسخ دهد.

میرتاج‌الدینی افزود: حق طبیعی نمایندگان مجلس است كه در یك جامعه آزاد و نظام ریاستی - پارلمانی، از رییس جمهوری سووال كنند و احمدی نژاد نیز با حضور خود نشان داد كه برای این حق احترام قائل است.

وی در عین حال با بیان اینكه با پایان سال باید پرونده این سووال را خاتمه یافته بدانیم، طرح پرسش از رییس جمهوری را سبب ارتقای سیاسی جامعه دانست.

وی اظهار امیدواری كرد حضور رییس جمهوری در مجلس ، پایانی بر چنین چالش‌هایی میان مجلس و دولت باشد و در سال آینده تعامل سازنده میان دولت و مجلس بویژه مجلس نهم را شاهد باشیم.

1592

سیام*2023*





:: برچسب‌ها: مردم ,
:: بازدید از این مطلب : 213
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: